Bahar Yorgunluğu Belirtileri ve Tedavisi
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Bahar Yorgunluğu Belirtileri ve Tedavisi

Bahar yorgunluğu, bahar aylarında pek çok kişide görülen halsizlik, uyku düzensizliği, yorgunluk, dikkatsizlik, asabiyet gibi etkilerle yaşanan bir durumdur. Bu yakınmalar bahar yorgunluğu belirtileri olarak kabul edilir. Ancak diğer fiziksel ve ruhsal sorunların bir belirtisi de olabilir. Bu tür belirtilerin 2 haftadan daha fazla sürmesi halinde, Uzman bir doktora gidilmelidir. Çünkü bahar yorgunluğundan kaynaklanan depresyon tedavi edilmezse tekrarlama riski bulunur. Baharla birlikte sabahları kalkmak, işe gitmek birçok kişi için zorlaşır. Yataktan kalmak zorlaşır, gün içinde keyifsiz, bitkin ve sıkıntılı bir süreç yaşarlar. Bu belirtiler genel anlamda bahar yorgunluğunun yaşandığını anlatır. Bunlar her mevsim başlangıcında yaşanacak ruhsal ve bedensel belirtilerdir.


Bahar yorgunluğu neden olur?


Bahar aylarında geldiğinde metabolizma değişime ayak uyduramadığından bu belirtiler yaşanır. Kış aylarında yavaşlayan metabolizma baharın gelişiyle birlikte değişime ayak uydurmakta zorlanır. Havanın ısınması yüzünden meydana gelen duygusal iniş çıkışlar, iştahsızlık, uykusuzluk, yorgunluk, eklem ağrıları ve yorgunluk gibi etkiler oluşur. Bu süreçte beslenmeye dikkat etmemek, uyku düzensizliği, yetersiz vitamin alımı, kansızlık, adaptasyon, dikkatin azalması gibi etkenler bahar yorgunluğunun uzun sürmesine neden olur. Bahar yorgunluğunda havada olan elektrik yükle pozitif ve negatif iyon artışı sinirleri etkilediğinden, stres seviyesi yükseliyor. Bunun dışında hormonal değişimlerde bunda etkili oluyor. Çevre kirliliği, alkol kullanımı, mide sorunları, düzensiz beslenme gibi etkenlerde bunlara yardımcı olur. Sonuçta bahar yorgunluğu adı verilen durumla karşı karşıya kalınır.


Bahar yorgunluğunda kişinin ruhsal yapısı bedensel tepkilerini etkiler


Kişiler havanın güneşli olduğu zamanlarda kendilerini daha enerjik, zinde, canlı ve pozitif hisseder. Bu etkiyle birlikte iş yaşamında bile konsantre olmakta, dikkatini toplamakta başarısız olabilir, enerjilerini buraya aktaramazlar. Kişiler içinde bulundukları ruhsal yapı gereği, yaşamlarında farklı bedensel tepkiler verebilir. Bahar yorgunluğu da 2 haftadan fazla sürdüğünde, insanların aile, iş ve sosyal yaşamlarını etkileyecek olumsuzluklara neden olabilir. Bu durum daha kalabalık ortamlarda yaşayanlarda, yoğun iş temposu altında çalışanlarda daha yoğun hissedilir. Bahar yorgunluğu yaşamamak için enerjinin doğru kullanımı tavsiye edilir. Kendinize yeterince dinlenme fırsatı yaratmalısınız. Uyku düzensizliğine mutlaka dikkat edilmelidir. Bu kişilerde bahar yorgunluğu belirtileri daha fazla etkili olur.


Bahar yorgunluğunu azaltmak için ne yapılabilir?

  • Tek tip beslenmeden uzak durularak, dengeli ve yeterli bir beslenme düzeni oluşturulmalıdır. Sabah kahvaltısı atlanmamalı, mümkünse hafif yiyecekler tüketilmelidir.
  • Öğünlerin düzensiz olması, açlık sürelerinin uzaması kan şekerinde düzensiz iniş çıkışlara sebep olacağından, bahar yorgunluğunun daha fazla yaşanmasına sebep olabilir. Bu nedenle öğünler az ve sık olarak düzenlenmeli, ana öğünlerin arasına ara öğünler konulmalıdır.
  • Her gün düzenli olarak yarım saatlik tempolu yürüyüşler yapılmalıdır.
  • Öğlen yemeğinde et ağırlıklı beslenme düzeni, akşam yemeklerinde sebze ağırlıkla beslenme düzeni oluşturulmalıdır.
  • Dolaşım sorunlarının yaşanmaması için bol su tüketilmelidir. Bu sayede vücudun toksinlerden kurtulması sağlanmalıdır.
  • Her gün tüketilen çay, kahve gibi kafein içeren içecekleri oranına dikkat edilmelidir. Bunları fazla tüketmek kalp çarpıntısı, su kaybı gibi olumsuz etkiler yapar. Bunların yerine yeşil çay gibi bitki çayları içilebilir.
  • C vitamini alımını arttırmak için yeteri miktarda sebze ve meyve alınmalıdır.
  • Uyku düzenine dikkat edilmelidir. Uykusuzluk, düzenli uyumama insanların kendilerini yorgun hissetmelerine neden olabilir. Günde 6-8 saat uyku düzeni kurulmalıdır.
  • Magnezyum ve çinko alımı yorgunluğun azaltılmasına yardımcı olur. Bu nedenle gün içinde fındık, ceviz, muz gibi yiyecekler tüketilmelidir.
  • Hamur iş, tatlı ve nişastalı besinlerin azaltılması gerekir. Bunlar kan şekerini hızlı bir şekilde azaltır ve yükseltir. Bunun yerine kan şekerini düzenleyen kepekli besinler, posalı yiyecekler tüketilmelidir.

Bahar Yorgunluğu Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Popüler İçerikler

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Unutkanlık Belirtileri ve Tedavisi

Unutkanlık Belirtileri ve Tedavisi

Ruhsal Çöküntü Belirtileri ve Tedavisi

Ruhsal Çöküntü Belirtileri ve Tedavisi

Meditasyon Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Meditasyon Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Ajitasyon Aşırı Tutarsız Davranış Şeklidir

Ajitasyon Aşırı Tutarsız Davranış Şeklidir

Kolda Sinir Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Kolda Sinir Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Ruh Sağlığı Belirtileri ve Tedavisi

Ruh Sağlığı Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Bipolar Bozukluk Belirtileri ve Tedavisi

Bipolar Bozukluk Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Elem Duyguları Türleri ve Özellikleri

Elem Duyguları Türleri ve Özellikleri

Obsesif Belirtileri ve Tedavisi

Obsesif Belirtileri ve Tedavisi

Ruhsal Enerji Ne İşe Yarar

Ruhsal Enerji Ne İşe Yarar

İntihar Etme Eğilimi ve Psikolojisi

İntihar Etme Eğilimi ve Psikolojisi

Az Konuşmak

Az Konuşmak

Konversiyon Belirtileri ve Tedavisi

Konversiyon Belirtileri ve Tedavisi

Hafıza Güçlenirme

Hafıza Güçlenirme

Paranoya Belirtileri ve Tedavisi

Paranoya Belirtileri ve Tedavisi

Asosyal Kişilik Özellikleri

Asosyal Kişilik Özellikleri

Panik Atak Belirtileri ve Tedavisi

Panik Atak Belirtileri ve Tedavisi

Narsistik Kişilik Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Narsistik Kişilik Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Stres Belirtileri ve Tedavisi

Stres Belirtileri ve Tedavisi

İnsan Psikolojisi Türleri ve Özellikleri

İnsan Psikolojisi Türleri ve Özellikleri

Temizlik Hastalığı Belirtileri ve Tedavisi

Temizlik Hastalığı Belirtileri ve Tedavisi

Güvensizlik Başkasına Güven Duymama Hali

Güvensizlik Başkasına Güven Duymama Hali

Mutluluk

Mutluluk

Karıncalanma Belirtileri ve Tedavisi

Karıncalanma Belirtileri ve Tedavisi

Otizm Belirtileri ve Tedavisi

Otizm Belirtileri ve Tedavisi

Depresif Bozukluk Belirtileri ve Tedavisi

Depresif Bozukluk Belirtileri ve Tedavisi

Alzheimer Belirtileri ve Tedavisi

Alzheimer Belirtileri ve Tedavisi

Edimsel Koşullanma

Edimsel Koşullanma

Dürtüsellik Kişilik Bozukluğu

Dürtüsellik Kişilik Bozukluğu

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6